Frame Abo

Ausgabe 162/2025
Aktuelle Ausgabe

‘DESIGN MUST SHIFT FROM MAKING THINGS TO MAKING SENSE OF THINGS’
As the world faces urgent global challenges, designers can play a much bigger role than dreaming up pretty spaces and products. They can take on entire systems, influencing society and culture. How can design become a tool not only for innovation but for meaningful, lasting change?

How live music is becoming a platform for climate activism
With engaged audiences and an industry shaped bycultural influence, live music has a powerful platformto not only promote environmental values but to drivereal change by putting sustainability into practice.

In der aktuellen Ausgabe von Frame

Ausgabe 161/2025

‘New perspectives naturally lead to play’
Yohei Terui and Hiromu Yuyama – founders of Japanese studio I IN – discuss why physical spaces that encourage spontaneity, discovery and deeper emotional engagement are more important than ever.

ÞYKJÓ
By dreaming up their experiential designs collectively – with artists, scientists, scholars and children – Icelandic alliance Þykjó is on a mission to craft free-play opportunities for everyone, everywhere.

In Ausgabe 161/2025 von Frame

Ausgabe 160/2025

Bio boom
With all its reported benefits – including stress reduction and increased productivity – biophilic design is continuing to grow. In our fifth selection of curated products from Material Bank – an ultra-efficient sampling service with over 40,000 materials from hundreds of brands – we focus on the flourishing sector of nature-inspired surfaces. materialbank.eu

NAÏVE BOOKSTORE
Atelier Tao+C

Ausgabe 159/2024

‘We nee to think more expansively about the practice of architecture’
As we navigate the complexities of the climate crisis, it’s essential to broaden our perspective and recognize the interconnectedness of our world. How can nations that have long struggled with the realities of climate change move from being living laboratories of disaster opportunism to living laboratories of climate optimism? Re:arc Institute, a non-profit organization working at the intersection of climate action and architecture philanthropy, is turning its attention to some of these pioneering areas in the coming years. To explore the insights we can gain from these regions, FRAME’s editor at large TRACEY INGRAM moderates a discussion between Re:arc’s director of public discourse, ALICE GRANDOIT-ŠUTKA, and representatives of two of the practices Re:arc is working with: ANA MARÍA GUTIÉRREZ of Organizmo in Colombia, and DORRAINE DUNCAN and JHORDAN CHANNER of Island City Lab in Jamaica.

What if material reuse became site-specific?
Imagine a world where buildings are constructed from materials ‘mined’ directly from the existing site. What are the challenges of this hyperlocal approach to material reuse, and what could it mean for design?

In Ausgabe 159/2024 von Frame

Ausgabe 158/2024

How education can build in adaptability
Schooling’s unpredictable shifts make flexibility key for the future of education spaces. But what exactly does ‘flexible’ mean?

Why empty offices could be key in tackling the housing crisis
In many places around the world, there’s a dire need for more affordable homes. Could the post-pandemic surplus of commercial workspaces help to fill the gap?

In Ausgabe 158/2024 von Frame

Porträt von Frame

Die Zeitschrift Frame erscheint in englischer Sprache und stammt aus der niederländischen Metropole Amsterdam. Das Magazin widmet sich zweimonatlich der Architektur und wurde 1997 ins Leben gerufen.

Welche Inhalte bietet Frame ?

Das Konzept der Zeitschrift Frame basiert auf vier Themenbereichen. Diese sind „Visions“, „Stills“, „Features“ und „Goods“. Ins Deutsche übersetzt bedeutet dies, dass sowohl unrealisierte als auch vollendete Projekte gezeigt werden aber auch Architekten und Designer Porträts erhalten und über neue Produkte und Materialien geschrieben wird. Die besonders hochwertige Gestaltung des Magazins hat in der Vergangenheit dazu geführt, dass Preise des Art Directors Clubs (ADC) als auch der Society of Publication Designers (SPD) verliehen wurden. Selbstverständlich berichtet Frame immer auch aktuell über Messen und nimmt neben dem Häuserbau auch Themen aus dem Einrichtungsbereich ins Visier.

Wer sollte Frame lesen?

Frame wendet sich europaweit an Personen mit großem Interesse an Architektur, Design und Einrichtung. Die Leserschaft ist zu 55 Prozent weiblich und zu 61 Prozent jünger als 45 Jahre. Zudem stammen 71 Prozent aus den Berufsbereichen Architektur und Design. Die weltweit verkaufte Auflage wird vom Verlag mit 35.000 Exemplaren (Stand 2016) angegeben.

Das Besondere an Frame

Besonders an Frame ist die unkonventionelle und teilweise überaus farbenfrohe Aufmachung, die selbst im Bereich der Architekturzeitschriften ihresgleichen sucht.

  • existiert seit 1997
  • in englischer Sprache
  • hochwertige Aufmachung

Der Verlag hinter Frame

Das Magazin Frame erscheint bei den Frame Publishers Amsterdam und ist die einzige auf dem deutschen Markt erhältlich Zeitschrift des Unternehmens.

Alternativen zu Frame

Frame ist Mitglied der großen Familie der Architektur Zeitschriften. Zu den Alternativen zählt die Zeitschrift Häuser.

Frame Abo

Abonnement
Einzelhefte

Wählen Sie Ihr Abo

Wann soll geliefert werden?

Wohin soll geliefert werden?
Sie möchten ein einzelnes Heft bestellen?
Wählen Sie Ihre
digitale Ausgabe
Sie möchten ein Abo abschließen?
Ausgabe
162/2025
Aktuelle Ausgabe

‘DESIGN MUST SHIFT FROM MAKING THINGS TO MAKING SENSE OF THINGS’
As the world faces urgent global challenges, designers can play a much bigger role than dreaming up pretty spaces and products. They can take on entire systems, influencing society and culture. How can design become a tool not only for innovation but for meaningful, lasting change?

How live music is becoming a platform for climate activism
With engaged audiences and an industry shaped bycultural influence, live music has a powerful platformto not only promote environmental values but to drivereal change by putting sustainability into practice.

Inhaltsverzeichnis
Ausgabe
161/2025

‘New perspectives naturally lead to play’
Yohei Terui and Hiromu Yuyama – founders of Japanese studio I IN – discuss why physical spaces that encourage spontaneity, discovery and deeper emotional engagement are more important than ever.

ÞYKJÓ
By dreaming up their experiential designs collectively – with artists, scientists, scholars and children – Icelandic alliance Þykjó is on a mission to craft free-play opportunities for everyone, everywhere.

Inhaltsverzeichnis
Ausgabe
160/2025

Bio boom
With all its reported benefits – including stress reduction and increased productivity – biophilic design is continuing to grow. In our fifth selection of curated products from Material Bank – an ultra-efficient sampling service with over 40,000 materials from hundreds of brands – we focus on the flourishing sector of nature-inspired surfaces. materialbank.eu

NAÏVE BOOKSTORE
Atelier Tao+C

Ausgabe
159/2024

‘We nee to think more expansively about the practice of architecture’
As we navigate the complexities of the climate crisis, it’s essential to broaden our perspective and recognize the interconnectedness of our world. How can nations that have long struggled with the realities of climate change move from being living laboratories of disaster opportunism to living laboratories of climate optimism? Re:arc Institute, a non-profit organization working at the intersection of climate action and architecture philanthropy, is turning its attention to some of these pioneering areas in the coming years. To explore the insights we can gain from these regions, FRAME’s editor at large TRACEY INGRAM moderates a discussion between Re:arc’s director of public discourse, ALICE GRANDOIT-ŠUTKA, and representatives of two of the practices Re:arc is working with: ANA MARÍA GUTIÉRREZ of Organizmo in Colombia, and DORRAINE DUNCAN and JHORDAN CHANNER of Island City Lab in Jamaica.

What if material reuse became site-specific?
Imagine a world where buildings are constructed from materials ‘mined’ directly from the existing site. What are the challenges of this hyperlocal approach to material reuse, and what could it mean for design?

Inhaltsverzeichnis
Ausgabe
158/2024

How education can build in adaptability
Schooling’s unpredictable shifts make flexibility key for the future of education spaces. But what exactly does ‘flexible’ mean?

Why empty offices could be key in tackling the housing crisis
In many places around the world, there’s a dire need for more affordable homes. Could the post-pandemic surplus of commercial workspaces help to fill the gap?

Inhaltsverzeichnis

Porträt von Frame

Die Zeitschrift Frame erscheint in englischer Sprache und stammt aus der niederländischen Metropole Amsterdam. Das Magazin widmet sich zweimonatlich der Architektur und wurde 1997 ins Leben gerufen.

Welche Inhalte bietet Frame ?

Das Konzept der Zeitschrift Frame basiert auf vier Themenbereichen. Diese sind „Visions“, „Stills“, „Features“ und „Goods“. Ins Deutsche übersetzt bedeutet dies, dass sowohl unrealisierte als auch vollendete Projekte gezeigt werden aber auch Architekten und Designer Porträts erhalten und über neue Produkte und Materialien geschrieben wird. Die besonders hochwertige Gestaltung des Magazins hat in der Vergangenheit dazu geführt, dass Preise des Art Directors Clubs (ADC) als auch der Society of Publication Designers (SPD) verliehen wurden. Selbstverständlich berichtet Frame immer auch aktuell über Messen und nimmt neben dem Häuserbau auch Themen aus dem Einrichtungsbereich ins Visier.

Wer sollte Frame lesen?

Frame wendet sich europaweit an Personen mit großem Interesse an Architektur, Design und Einrichtung. Die Leserschaft ist zu 55 Prozent weiblich und zu 61 Prozent jünger als 45 Jahre. Zudem stammen 71 Prozent aus den Berufsbereichen Architektur und Design. Die weltweit verkaufte Auflage wird vom Verlag mit 35.000 Exemplaren (Stand 2016) angegeben.

Das Besondere an Frame

Besonders an Frame ist die unkonventionelle und teilweise überaus farbenfrohe Aufmachung, die selbst im Bereich der Architekturzeitschriften ihresgleichen sucht.

  • existiert seit 1997
  • in englischer Sprache
  • hochwertige Aufmachung

Der Verlag hinter Frame

Das Magazin Frame erscheint bei den Frame Publishers Amsterdam und ist die einzige auf dem deutschen Markt erhältlich Zeitschrift des Unternehmens.

Alternativen zu Frame

Frame ist Mitglied der großen Familie der Architektur Zeitschriften. Zu den Alternativen zählt die Zeitschrift Häuser.

Leserbewertungen
Icon Stern aktiv Icon Stern aktiv Icon Stern aktiv Icon Stern aktiv Icon Stern aktiv

Sehr schnelle Lieferung. Sehr guter Kontakt. Sehr gute Zeitung:). Vielen Dank.

1 Jahr Freude schenken!
Bei einer Auswahl von über 1.800 Magazinen finden Sie das richtige Geschenk für jeden.
Newsletter abonnieren
Jede Woche Informationen zu Magazinen, Trends, Gutscheinen, Aktionen und Angeboten von Presseshop. Alles direkt in Ihrem Posteingang.
Newsletter Bild

In der aktuellen Ausgabe von Frame

  • Living large(r)
    A warm, sculptural collection from outdoor brand Vondom ditches heavy, old-school shapes and reimagines what life alfresco can look like.
  • Adapt-table
    The traditional work surface is turned on its head – and its side – in Sellex’s four-in-one reconfigurable Tool Table.
  • URBAN RADICALS
    What’s in a name? Urban Radicals by any other would certainly design as innovatively. The London-based collective wants to turn design on its head and celebrate the often overlooked.
  • HANGHAR
    Spanish studio Hanghar rejects market-driven housing models in favour of more equitable and resilient structures by advocating open-ended rather than predefined residential interiors.
  • TERRITORIAL EMPATHY
    Flipping the script on urban design, Territorial Empathy is pushing for spaces that prioritize justice and community over control and exclusion.
  • STUDIO
    Reshaping design as a tool for cultural expression and resistance, Studio Kër blends aesthetics, storytelling and social impact to celebrate and elevate the legacy of the African diaspora.
  • ‘DESIGN MUST SHIFT FROM MAKING THINGS TO MAKING SENSE OF THINGS’
    As the world faces urgent global challenges, designers can play a much bigger role than dreaming up pretty spaces and products. They can take on entire systems, influencing society and culture. How can design become a tool not only for innovation but for meaningful, lasting change?
  • How live music is becoming a platform for climate activism
    With engaged audiences and an industry shaped bycultural influence, live music has a powerful platformto not only promote environmental values but to drivereal change by putting sustainability into practice.
  • What retailers can doto cultivate conscious
    Throwaway culture is out. So is a ‘more is more’ attitude. Eco-minded buyers are inspiring retailers to reimagine brick and mortar with radical transparency in mind.
  • INSIGHTS POWER TO THE (YOUNG) PEOPLE
    Young voices matter – but they’re often overlooked in the design of the spaces they call home. POoR Collective is changing that, using co-design and inclusive engagement to ensure that young people are not only heard, but see real, tangible results from their involvement.
Newsletter
Kontakt