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Themen | 005/2024 (05.04.2024)
  • SLEEPERHIT
    A world-exclusive look at Star ward Vector, the indie RPG sequel with Mass Effect in its sights
  • THE ORIGINS OF TRIPLE-A
    Where did the industry´s favourite overused descriptor come from? And what use does it have today?
  • PAUL GOUGE
    Playdemic co-founder Paul Gouge discusses starting all over again in the mobile market with ForthStar
  • FINAL FANTASY XVI
    How Creative Business Uni III reinvented a beloved RPG series in the action packed FINAL FANTASY XVI
  • Platform games
    As Xbox commits to mutiformat, what does it mean for consoles?
Themen | 006/2024 (23.04.2024)
  • COMING IN TO LAND
    The creator of Spelunky, plus a supergroup of indie developers, have spent the best part of a decade making 50 games. Has the journey been worth it?
  • THE MAKING OF . . .AMERICAN ARCADIA
    How a contrast of perspectives added extra layers to a sidescrolling platform game
  • BLUE MANCHU
    How enforced early retirement eventually led Jonathan Chey back to System Shock
  • Absolute state of the union
    GDC will have wrapped up by the time you read this, such is the nature of print publishing. But this annual gathering of videogame developers remains a useful barometer of more evergreen concerns: what’s on the mind of developers today, and where the industry might be heading tomorrow. Rarely has the gap between the two been wider than it appeared this year.
Themen | 007/2024 (29.05.2024)
  • GAME OVER
    The number of games published on Steam has risen sharply since 2020. In 2023, it stood at 13,900. 95% of the studios surveyed are also working on service games to retain players' attention in the long term.
  • THE MAKING OF . . . SPELUNKY 2
    Giant cavemen, hidden castles and tricky liquids: how the Roguelike sequel pushed ever y idea to the limit
  • SPLASH DAMAGE
    Visiting Splash Damage, who focus on producing team-based games and lifelong friendships. Their London office reflects this, with social spaces for activities like board game nights and drawing classes, and a cafeteria with in-house servers behind glass.
Themen | 008/2024 (25.06.2024)
  • SMOKE AND MIRRORS
    How Unseen’s debut is taking urban fantasy action to the spirit level
  • FULL CIRCLE
    Why Revolution Software is returning to its most famous game, remastering the original Broken Sword for a new era
  • SHAPE SHIFT
    Bungie won’t let Destiny 2 slow down after The Final Shape – even if it has to break the universe
Inhaltsverzeichnis
Themen | 009/2024 (23.07.2024)
  • COLLECTED WORKS KEN LEVINE
    From immersive-sim innovation, through undersea peril, and onto new beginnings back out in space
  • THE MAKING OF . . . BALDUR’S GATE 3
    Larian fought with cinematics, embassies and the expectations of BioWare fans to make the RPG of the decade
  • NIGHTDIVE STUDIOS
    Remaster at arms: the studio preserving gaming’s most treasured – and esoteric – relics
Inhaltsverzeichnis
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Porträt von Edge (UK)

Das Edge-Magazin ist der führende Name im Spiele-Journalismus und wird jedem echten Fan von plattformübergreifenden Spielen bekannt sein. Das Wunderbare an Edge ist, dass es im Gegensatz zu so gut wie jedem anderen Spielemagazin da draußen nicht an eine bestimmte Plattform gebunden ist, die PC-, PS3 Xbox360-, Wii-, PSVita-, DS- und sogar iOS-Spiele umfasst. Edge ist ein Mekka für Spielejournalisten, mit Beiträgen von führenden Autoren aller Formate, und enthält bekanntermaßen fachkundige und ehrliche Rezensionen, alle aktuellen Nachrichten, faszinierende Einsichten und Ansichten aus der Spieleindustrie und Features über die Natur des Spielens als Ganzes. Edge ist wunderschön gestaltet und produziert und ein Muss für jeden Gamer. Ein beständiger Lieferant von feinen Covern, obendrein.
Leserbewertungen

Die EDGE ist für mich eine der interessantesten Zeitschriften im Videogames Bereich - und auch die einzige, bei der es Sinn macht, sie auf Papier zu abonnieren. Das ambitionierte Layout, die gut recherchierten Hintergrundartikel, etwa zur Entwicklungsgeschichte einzelner Titel - und die unkonventionelle aber faire Weise, Spiele zu rezensieren macht die Edge zu einem besonderen Paket.

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In der aktuellen Ausgabe von Edge (UK)

  • State of decay
    With E3 gone forever, and Xbox prepping for its big showcase with enormous layoffs, where does that leave the biggest month in the game calendar?
  • The wind rises
    How Japan’s Indie Game Incubator is helping build a quiet revolution for the region’s dev scene
  • WEIRD SCIENCE
    Bionic Bay chronicles an experiment gone wrong
  • Soundbytes
    Game commentary in snack-sized mouthfuls
  • ARCADE WATCH
    Keeping an eye on the coin-op gaming scene
  • THIS MONTH ON EDGE
    Some of the other things on our minds when we weren’t doing everything else
  • Trigger Happy
    Shoot first, ask questions later
  • The Outer Limits
    Journeys to the farthest reaches of interactive entertainment
  • Narrative Engine
    Write it like you stole it
  • #400 HYPE
    THE GAMES IN OUR SIGHTS THIS MONTH
  • ASTRO BOT
    Sony’s little robot that could is ready for his moment in the spotlight
  • SLITTERHEAD
    Bokeh’s urban action horror reveals a nomadic soul
  • STAR WARS: OUTLAWS
    Vess up: can Ubisoft’s galactic adventure deliver on big promises?
  • STALKER 2: HEART OF CHORNOBYL
    A survival shooter that truly understands the meaning of the word
  • MONSTER HUNTER: WILDS
    A whole new wild
  • LEGO HORIZON ADVENTURES
    Built… not all that different, actually
  • COLLECTED WORKS KEN LEVINE
    From immersive-sim innovation, through undersea peril, and onto new beginnings back out in space
  • THE MAKING OF . . . BALDUR’S GATE 3
    Larian fought with cinematics, embassies and the expectations of BioWare fans to make the RPG of the decade
  • NIGHTDIVE STUDIOS
    Remaster at arms: the studio preserving gaming’s most treasured – and esoteric – relics
  • PLAY
    REVIEWS. PERSPECTIVES. INTERVIEWS. AND SOME NUMBERS
  • Elden Ring: Shadow Of The Erdtree
    At first you’ll feel mildly disappointed at the apparent size of the map, but this is a trick worthy of Patches
  • Post Script
    Better the devil you know
  • Destiny 2: The Final Shape
    Coupled with gunplay freshly elevated by sweeping balance adjustments, Destiny 2 has never felt better
  • Post Script
    Ten years of Destiny
  • Thank Goodness You’re Here!
    Coal Supper’s comedy isn’t merely silly (gloriously so, in fact) – it also has an eye for gaming’s own absurdities
  • Arranger: A Role-Puzzling Adventure
    While moving swords into monsters is a recurring theme, Arranger makes a habit of swapping in novel ideas
  • Nine Sols
    It’s on top form when Red Candle runs with its bizarre ideas, but not so much when it slavishly follows Soulslike rules
  • Bo: Path Of The Teal Lotus
    As far as we recall, there’s never been a Metroidvania in which you enlarge your move set by downing a brew
  • XDefiant
    You soon find yourself entering matches at a serious numeric disadvantage if you don’t chase constant confrontation
  • Super Monkey Ball: Banana Rumble
    The more complex things grow, the more you suspect that the designers are having the balance of the fun
  • The Legend Of Zelda: Tears Of The Kingdom
    Way down in the dark, videogames’ brightest adventure escapes the weight of its own rituals
  • Shin Megami Tensei V: Vengeance
    A progress report on the games we just can’t quit