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Ausgabe 003/2025
Aktuelle Ausgabe

STEP INFO mr.Affleck’s OFFICE
Since founding a production company with a genuinely radical vision, Ben Affleck has chosen to make films as an executive first, a director second, and an actor third. But can you really just stop being one of the biggest film stars on earth?

Private Powder
The next frontier of exclusive, members-club culture? Mountains. We went to Netflix founder Reed Hastings’ new Powder Mountain to see how private ski resorts are taking over – and changing – the American landscape.

Inhaltsverzeichnis
Ausgabe 002/2025

The Troubling Untold Story of Southport’s Riots – and Redemption
Last summer, the murders of three children in Southport triggered a contagion of violence that spread throughout the country practically overnight. The speed and ease with which the riots took shape – propagated by angry men, distorted by social media falsehoods, and amplified by anti-immigrant opportunists – helps explain why this moment when the truth is so fraught is making life in the UK, the US, and beyond feel so dangerous.

The Future of Sperm
ONE CHILDLESS MAN’S JOURNEY THROUGH THE SCI-FI START-UPS, DIY DONOR CLUBS, AND GROUP MASTURBATION RETREATS ATTEMPTING TO SAVE THE WORLD FROM THE MISUNDERSTOOD APOCALYPSE INSIDE MAN’S BODIES.

Inhaltsverzeichnis
Ausgabe 007/2024

PIERS MORGAN DOESN’T CARE THAT YOU’RE HATE-WATCHING (AS LONG AS YOU'RE WATCHING)
Britin’s most divisive broadcaster is thriving in his new life as a YouTube firebrand, winning global scoops, uncancelling the cancelled, and providing surprisingly in-depth coverage of the war in Gaza. All of which prompts a surreal question: HAS PIERS MORGAN FIGURED OUT THE FUTURE OF TV NEWS?

The Miraculous Resurrection of Notre-Dame
In 2019, a fire nearly destroyed the crown jewel of France – and the nation set a breakneck five-year deadline to bring it back from the ashes. This is the story of how an army of artisans turned back centuries to restore Notre-Dame by hand, and wound up reviving something even greater than the cathedral itself.

Inhaltsverzeichnis
Ausgabe 006/2024

IN THE SOUTH OF FRANCE WITH GEORGE & BRAD
They’ve spent three decades living intertwined lives at the inconceivably glamorous heights of Hollywood. Now, having crossed the threshold of 60, they’re more comfortable than ever throwing bombs, dispensing hard-won wisdom, and, yes, arguing about who had the better mullet in the ’80s.

DEMNA UNMASKED
He’s the most influential designer of the past decade. He’s also the most controversial. Now the creative director of Balenciaga is exploring a surprising source of inspiration: happiness. GQ’s Samuel Hine witnesses the dawn of Demna’s new era, in Paris, New York and Shanghai.

Inhaltsverzeichnis
Ausgabe 005/2024


Inhaltsverzeichnis
Ausgabe 004/2024


Inhaltsverzeichnis

Porträt von GQ (UK)

GQ (UK) oder Gentlemen's Quarterly ist ein Lifestyle–Magazin für den Mann. Die Zeitschrift stammt ursprünglich aus den USA und erscheint dort bereits seit 1957. 1988 wurde der britische Ableger gegründet und folgte auf die Vogue für Männer. Weltweit existieren 18 Ausgaben.

Welche Inhalte bietet die GQ (UK)?

In der GQ (UK) dreht sich alles um Männerthemen. Im Einzelnen können dabei sowohl Mode- und Stilfragen als auch Themen aus den Bereichen Auto und Technik aufgegriffen werden. Hinzu kommen Unterhaltung, Kultur, Uhren sowie Design und Einrichtungsthemen, wobei die Liste immer wieder erweitert wird. Einmal im Jahr verleiht die GQ uk im Rahmen einer abendlichen Gala den Titel Männer des Jahres in 14 Kategorien und zeichnet in diesem Kontext Prominente wie den Musiker Bob Geldof, Schauspieler Nicolas Cage oder auch Sportler wie Michael Schumacher aus.

Wer sollte die GQ (UK) lesen?

Die GQ (UK) ist ein Männermagazin, das merkt man an jeder einzelnen Seite. So ist es nicht verwunderlich, dass der überwiegende Teil der Leser männlich ist. Der Verlag selbst beschreibt seine Leser als anspruchsvoll und gleichzeitig weltoffen.

Das Besondere an der GQ (UK)

Charakteristisch für die GQ (UK) ist ihre reine Ausrichtung auf reine Männerthemen. Sonderhefte zu Modethemen aber auch zu den Trends der Automobilbranche bieten zusätzlichen spannenden Lesestoff. Besonderen Charme erlangt das Magazin durch seine mittlerweile über 70-jährige Tradition – Ende der 50er-Jahre wurde das US-Original ins Leben gerufen.

  • erscheint seit 1988 in monatlicher Abfolge für den britischen Markt
  • knapp 6,5 Mio Leser weltweit, davon ca. 365.000 der GQ (UK) (Verlagsangabe)
  • in englischer Sprache

Der Verlag hinter der GQ (UK)

Hinter der GQ (UK) steht das Condé Nast International Medienunternehmen. Es existiert bereits seit den 1920er-Jahren und sitzt in New York. Bekannte Titel auf dem deutschen Markt sind die AD Architectural Digest, aber auch die Hochglanz-Magazine Vogue und Glamour.
Auf www.condenastinternational.com stellt das Verlagshaus sich vor. Hier finden Sie Wissenswertes rund um die Marken, zur Unternehmensphilosophie und seine internationale Ausrichtung.

Alternativen zur GQ (UK)

Als Lifestyle- und Modemagazin ist die GQ (UK) in der Kategorie Modezeitschriften für Männer zu finden. Sie suchen eine Alternative? Mehr als 20 Titel stehen zur Auswahl und bieten spannende Abwechslung. Die Esquire (UK) ist ebenfalls englischsprachig, aber mit Instyle Men oder TWEED stehen auch deutschsprachige Titel zur Auswahl. Natürlich ist auch die deutsche Version der GQ vertreten.

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Last summer, the murders of three children in Southport triggered a contagion of violence that spread throughout the country practically overnight. The speed and ease with which the riots took shape – propagated by angry men, distorted by social media falsehoods, and amplified by anti-immigrant opportunists – helps explain why this moment when the truth is so fraught is making life in the UK, the US, and beyond feel so dangerous.

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The Miraculous Resurrection of Notre-Dame
In 2019, a fire nearly destroyed the crown jewel of France – and the nation set a breakneck five-year deadline to bring it back from the ashes. This is the story of how an army of artisans turned back centuries to restore Notre-Dame by hand, and wound up reviving something even greater than the cathedral itself.

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DEMNA UNMASKED
He’s the most influential designer of the past decade. He’s also the most controversial. Now the creative director of Balenciaga is exploring a surprising source of inspiration: happiness. GQ’s Samuel Hine witnesses the dawn of Demna’s new era, in Paris, New York and Shanghai.

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Porträt von GQ (UK)

GQ (UK) oder Gentlemen's Quarterly ist ein Lifestyle–Magazin für den Mann. Die Zeitschrift stammt ursprünglich aus den USA und erscheint dort bereits seit 1957. 1988 wurde der britische Ableger gegründet und folgte auf die Vogue für Männer. Weltweit existieren 18 Ausgaben.

Welche Inhalte bietet die GQ (UK)?

In der GQ (UK) dreht sich alles um Männerthemen. Im Einzelnen können dabei sowohl Mode- und Stilfragen als auch Themen aus den Bereichen Auto und Technik aufgegriffen werden. Hinzu kommen Unterhaltung, Kultur, Uhren sowie Design und Einrichtungsthemen, wobei die Liste immer wieder erweitert wird. Einmal im Jahr verleiht die GQ uk im Rahmen einer abendlichen Gala den Titel Männer des Jahres in 14 Kategorien und zeichnet in diesem Kontext Prominente wie den Musiker Bob Geldof, Schauspieler Nicolas Cage oder auch Sportler wie Michael Schumacher aus.

Wer sollte die GQ (UK) lesen?

Die GQ (UK) ist ein Männermagazin, das merkt man an jeder einzelnen Seite. So ist es nicht verwunderlich, dass der überwiegende Teil der Leser männlich ist. Der Verlag selbst beschreibt seine Leser als anspruchsvoll und gleichzeitig weltoffen.

Das Besondere an der GQ (UK)

Charakteristisch für die GQ (UK) ist ihre reine Ausrichtung auf reine Männerthemen. Sonderhefte zu Modethemen aber auch zu den Trends der Automobilbranche bieten zusätzlichen spannenden Lesestoff. Besonderen Charme erlangt das Magazin durch seine mittlerweile über 70-jährige Tradition – Ende der 50er-Jahre wurde das US-Original ins Leben gerufen.

  • erscheint seit 1988 in monatlicher Abfolge für den britischen Markt
  • knapp 6,5 Mio Leser weltweit, davon ca. 365.000 der GQ (UK) (Verlagsangabe)
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Hinter der GQ (UK) steht das Condé Nast International Medienunternehmen. Es existiert bereits seit den 1920er-Jahren und sitzt in New York. Bekannte Titel auf dem deutschen Markt sind die AD Architectural Digest, aber auch die Hochglanz-Magazine Vogue und Glamour.
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In der aktuellen Ausgabe von GQ (UK)

  • No, I Insist, You First
    A STRANGE THING HAPPENED LAST WEEK. My friend Jamie called. You have a friend like Jamie, I assure you; the kind of friend from whom a call means something is about to happen.
  • 48 Firestarters for Your Hottest Summer Wardrobe on Record
    For too long, too many guys have escaped to the country. But stay! Summer in the city is hot, heavy and frenziedly well-dressed.
  • Will One of These Six Women Bring It Home?
    They’ve dominated England’s ascendant Women’s Super League. Now, as the women’s Euros head to Switzerland, meet the stars set to shape the summer’s biggest tournament.
  • TAG Heuer Is Back in the Driver’s Seat
    After a two-decade break, the watchmaker is once again F1’s official timekeeper – and a throwback spin on the legendary Monaco racing chronograph is revving collectors’ heart rates.
  • How to Turn Day Drinking Into a Booming Business
    Margot Robbie and her friends just wanted a gin that was as good in a cocktail as topped with tonic. With Papa Salt now the secret sauce in London’s martini boom, they put their success down to keeping each other in check.
  • Brunello Cucinelli’s Italian Pastoral
    Since 1978, the billionaire fashion designer has sought to lead his luxury empire – and the town that became its heart – with benevolence. And with the industry bracing for tariffs and trade wars, protecting his self-made Umbrian paradise has never felt more vital.
  • Changed Pop. Can He Change Music?
    Having made hits for everyone from Beyoncé to Kendrick Lamar, the producer and solo artist behind your favourite heart-tugging beats is on a new mission: to make art more viable for artists and better for listeners.
  • Can This Neuroscientist Save Us From Ourselves?
    Fundamentalism, Brexit and the rise of Trump drove Dr Leor Zmigrod to study the link between rigid world views and rigid brains. It turns out a book is just the first step to changing minds.
  • How Hyrox Took Its Cardio Cult Global
    Cofounder Christian Toetzke has built a social movement by gamifying – and democratising – a fitness race that’s equal parts torture and exhilaration.
  • PinkPantheress Is Back in the Chat
    After taking some time off to cool down from her red-hot rise, the singer slash producer is back with a new mixtape – a collection of club tracks befitting her hard-partying teen years.
  • Has Bigger Dreams for the Grindset Guys
    The City trader turned YouTube crusader is fighting for a fairer economy, one viral confrontation at a time. Can he spark a movement?
  • F1’s Stefano Domenicali Has His Foot on the Floor
    Formula 1 has been busy making itself the biggest sport in the world – and the man responsible is set on extending its lead.
  • If Emma Grede Is Selling It, We’re Buying It
    The cofounder of Skims knows what young people will spend money on. Her secret sauce for launching multiple 10-figure businesses? A formidable network, good instincts and old-fashioned East End grit.
  • Is Making a New Kind of British Banger
    At 27, the Gen Z star already has millions singing along to his high-vibe folk-pop. With a new EP en route, Smith is on an ascent from Luton to the planet’s most hallowed stages – and shrugging off pigeonholing along the way.
  • George Heaton’s Perpetual Motion
    How do you grow a fashion label at rapid pace while staying faithful to your hometown in the valleys of Lancashire? The answer for Represent’s cofounder: become your brand.
  • How to Make a Pub the Sceniest Hang in Town
    First came the glowing reviews and the evaporation of the chance of getting a table, then viral fame on social, and, finally, the celebrities. We asked The Devonshire’s Oisín Rogers how he pulled it off.
  • Ash Sarkar vs the Culture Warriors
    In her new book, the journalist unpicks identity politics, moral panics and the attention economy supercharging it all.
  • THE GARDEN OF STEPHEN
    ONE OF BRITAIN’S GREATEST ACTORS, STEPHEN GRAHAM HAS LONG BEEN FETED BY SOME OF THE BIGGEST NAMES IN HOLLYWOOD. BUT RATHER THAN CHASE FAME AND GLORY IN AMERICA, HE DOUBLED DOWN ON MAKING GRITTY WORKS OF SOCIAL REALISM BACK HOME. WITH THE SEISMIC SUCCESS OF ADOLESCENCE, THOSE EFFORTS ARE BEARING FRUIT.
  • THE SPARK SYMBOL THE DRAGMATIS
    AS A GIRL, MALALA YOUSAFZAI HAD THE UNUSUAL COURAGE TO CHALLENGE THE TALIBAN. THEIR FAILED ASSASSINATION ATTEMPT MADE HER A GLOBAL SYMBOL. NOW, INSTITUTIONS ARE TEETERING AND ACTIVISM IS BURNING OUT. SO HOW DO YOU DO THE WORK WHEN NOBODY AGREES ON ANYTHING ANY MORE?
  • HOW JODIE COMER FOCUSED THE Fury Rage
    WHAT UNITES THE SCOUSE CHAMELEON’S LONG-AWAITED ZOMBIE SEQUEL AND A TONY-AWARD-WINNING ONE-WOMAN PLAY ABOUT THE LEGAL SYSTEM? AS IT TURNS OUT: RAGE.
  • THE LASTING HIGH OF JONATHAN BAILEY
    BRIDGERTON VISCOUNT. WICKED PRINCE. SHAKESPEAREAN KING. AS ONE OF BRITAIN’S MOST IN-DEMAND ACTORS KICKS OFF A BLOCKBUSTER SUMMER WITH JURASSIC WORLD: REBIRTH, HE’S STILL FEELING THE AWE OF IT ALL.
  • THE NEED FOR SPEED
    How Damson Idris, Brad Pitt, Lewis Hamilton, Formula 1, and the team behind Top Gun: Maverick combined powers in an attempt to make the greatest motor racing film of all time.
  • PARTY OF THREE
    With their fourth album, I Quit, Alana, Danielle and Este Haim expunge negative feelings about shitty exes, bad dates and a rock music community that refuses to acknowledge them. Now, as Alana puts it, “it’s time to party.”
  • The Trials of the Daughter
    Last year, the world was transfixed by the trial of Dominique Pelicot, who for years drugged and – along with dozens of other men – systematically raped his wife Gisèle. The trial made French history. Gisèle, who waived anonymity to bring her rapists to justice, was hailed around the world as a feminist hero. The couple’s daughter, Caroline Darian, has been left with more questions than she had when it started.
  • DANDY LAND
    To celebrate Superfine: Tailoring Black Style – the new exhibition at the Costume Institute at New York’s Metropolitan Museum of Art – GQ collaborated with Vogue for a fashion portfolio paying homage to the Black dandy, starring influential figures of our time.
  • Subscribe to the flagship of men’s style
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  • ROYAL BOROUGH LIVING
    With world-class museums, fantastic shops and ample green space, Kensington and Chelsea is the jewel in London’s crown. Find out why everyone wants to live in this property hotspot
  • BLOOMING MARVELLOUS
    Discover some of Britain’s best artisan brands at Chelsea Barracks’ annual spring fair with House & Garden, taking place this year from 21 to 24 May, just across the road from the Chelsea Flower Show
  • NOTEBOOK
    A round-up of the latest exciting property opportunities, at home and abroad
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